Getting My کامپوزیت To Work

Wiki Article

سوراخی در تری قالب گیری پلاستیکی آماده ایجاد میشود تا پیچ بلندی از آن رد شود.

در زیر برخی از علائم و نشانه‌های منبع مورد اعتماد وجود دارد که نشان می‌دهد کاشت ایمپلنت ناموفق بوده است:

لمینت نسبت به کامپوزیت استحکام و دوام بیشتری دارد، طبیعی‌تر است و دیرتر تغییر رنگ می‌دهد، اما در عوض کامپوزیت ارزان‌تر است و کارایی بسیار خوبی دارد.

روکش‌های دندانی کامپوزیتی می‌توانند گزینه‌ای ایده‌آل برای ترمیم فاصله دندانی، دندان‌های کج و رفع تیرگی دندان‌ها باشد. کامپوزیت دندان را باید حتما در یک کلینیک دندان‌پزشکی معتبر و توسط یک متخصص دندان‌پزشک باتجربه و ماهر انجام داد.

بعد از کاشت دندان باید توسط متخصص جراحی فک و دهان هر ۶ ماه یکبار برای معاینه و بررسی وضعیت ایمپلنت مورد معاینه قرار بگیرید.

طول عمر کامپوزیت ونیر‌های دندانی حدود ۵ تا ۷ سال است، درحالی‌که دوام لمینت‌ها و ونیر‌های چینی حدود ۱۰ تا ۱۵ سال است.

هرچند که برای انجام این عمل لثه ها برش خورده و استخوان فک سوراخ می شود، اما از انجا که بیحسی و یا درصورت نیاز بیهوشی در نظر گرفته می شود، دردی احساس نخواهید کرد.

در روش کامپوزیت در واقع دندانپزشک یک دندان جدید از متریال خام برای شما می‌سازد. به این خاطر دقت، مهارت و ظرافت کار دندانپزشک تأثیر بسیار زیادی در نتیجه نهایی کار دارد، پس باید در انتخاب دندانپزشک برای انجام کامپوزیت دقت زیادی داشته باشید.

علاوه بر این، آنها را بسته به ویژگی‌های جابه‌جایی که دارند به انواع کامپوزیت‌های روان و بسته‌بندی هم طبقه‌بندی می‌کنند. متریال مورداستفاده در ساخت هر یک از این کامپوزیت‌ها متفاوت است و اندازه‌های متنوعی دارند. برخی از آنها ذرات ریزتری دارند. دوام و نحوه ااستفاده از آنها هم با هم متفاوت است.

با توسعه ترکیبات رزین‌های اکریلیکی، این ترکیبات با ذرات معدنی تغییرشکل‌یافته و با پایه پلیمرهای رزینی، مبنایی برای ترمیم‌های دندانی شدند.

در مرحله اول در صورت مناسب بودن تراکم استخوان فک ، قرارگیری فیکسچر یا قطعه اصلی با استفاده از جراحی درون استخوان فک انجام می شود.

بقای بالینی ترمیم‌های کامپوزیتی قرار داده شده در دندان‌های خلفی در محدوده ترمیم‌های آمالگام قرار دارد و بعضی مطالعات نشان می‌دهد که زمان بقا کمتری[۱۹] یا کمی بالاتر[۲۰] نسبت به ترمیم آمالگام.

[۲۵][۲۶] با استفاده از تعریف باریک از شکست، طول عمر گزارش شده از ترمیم‌های کامپوزیت بهبود می‌یابد: read more ترمیم کامپوزیت اغلب می‌تواند به راحتی تعمیر یا بدون حفاری و جایگزین کل پر کردن را گسترش دهد. کامپوزیت رزین‌ها به دندان‌ها و مواد کامپوزیت پیشین آسیب می‌رساند. در مقابل، پر کردن آمالگام در جای خود با شکل خالی پر می‌شود و نه از طریق چسبندگی. این به این معنی است که اغلب لازم است که تمرین کامل و ترمیم آمالگام را به جای آمالگام باقی مانده انجام دهید.

بیشتر بخوانید: سفید کردن دندان به سبک هنرپیشه‌ها یا روش خانگی؟! کدام بهتر است؟

Report this wiki page